Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 23-06-2017


Hoofdlijnen Beheerplan 2018 naar relaties ProRail

Bron: ProRail



Relaties van ProRail hebben de hoofdlijnen van het Beheerplan 2018 toegestuurd gekregen om hun reactie te geven. In het beheerplan 2018 beschrijven we wat wij in dat jaar gaan doen om onze doelstellingen te realiseren.

De reacties van onze relaties verwerken wij in het definitieve beheerplan, dat in december 2017 door de staassecretaris van Infrastructuur en Milieu naar de Tweede Kamer wordt verzonden.

Focus ProRail in 2018
De focus van ProRail voor 2018 ligt op:
  • Minder hinder: we willen reizigers en verladers nog beter en zonder oponthoud van A naar B laten reizen.
  • Meer capaciteit: we willen meer reizigers en goederen sneller met de trein laten reizen.
  • Duurzamer spoor: we maken het reizen per trein nog duurzamer.
Prioriteiten ministerie
De focus van ProRail sluit aan bij hetgeen het ministerie van Infrastructuur en Milieu ons heeft gevraagd om in het beheerplan 2018 uit te werken, namelijk:
  • Onze prestaties verder verbeteren.
  • Het onderhoud aan het spoor efficiënter maken en wat onze toekomstvisie daarvoor is.
  • Hoe wij verder verduurzamen.
Wat is het beheerplan?
ProRail stelt elk jaar een beheerplan op voor het eerstvolgende kalenderjaar. Daarin beschrijven we wat wij in dat jaar gaan doen om onze doelstellingen te realiseren. Als eerste stap beschrijft ProRail de hoofdlijnen van het beheerplan. Vervolgens start ProRail de consultatie. Op basis van de reacties uit de consultatieronde stelt ProRail het ontwerp-beheerplan op. Dit biedt ProRail op 1 oktober aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu aan.

De derde fase is het schrijven van het definitieve beheerplan op basis van de reactie van het ministerie. Het defintieve beheerplan wordt vervolgens door het ministerie naar de Tweede Kamer verzonden. In ons jaarverslag leggen we jaarlijks verantwoordin af over de geleverde prestaties zoals afgesproken in het beheerplan.

Meer informatie
Bekijk de hoofdlijnen van het Beheerplan 2018



Deel dit artikel:                   





Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Electric mobility solution Aptis in test operation in the Netherlands
Nieuwsbericht
Spitsmijders A2 houden goed reisgedrag vast
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Zuid-Hollands OV beste reizigerswaardering van Nederland
Nieuwsbericht
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Nieuwsbericht
ProRail vervangt 100 liften op 30 stations
Nieuwsbericht
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Nieuwsbericht
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
Nieuwsbericht
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
Nieuwsbericht
NS: Meer reizigers op tijd in 2017
Nieuwsbericht
NS moderniseert nog eens 45 dubbeldekkers
Nieuwsbericht
Flink minder uitstoot door groen inkoopbeleid overheid
Nieuwsbericht
NS pleit voor behoud 10 perronsporen Amsterdam Centraal
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht
Aanvullende bijdrage voor Hoekse Lijn
Nieuwsbericht
Alstom wins the Europe 1 Mobility Trophy for its hydrogen train
Nieuwsbericht
Ruim 300 miljoen voor meer treinen Den Haag-Rotterdam
Nieuwsbericht
Cameratoezicht spoor fors uitgebreid
Nieuwsbericht
Hoogfrequent spoorvervoer op meer trajecten
Nieuwsbericht
Ondergrondse fietsenstalling Maastricht geopend
Nieuwsbericht
NS en Breng beproeven +bus ticket
Nieuwsbericht








[Banners]




[Andere events]