Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 23-05-2017


Vanaf 2018 meer en schoner OV in Noord-Holland Noord




De provincie Noord-Holland heeft vervoerder Connexxion de opdracht gegeven voor het verzorgen van het openbaar vervoer in de regio Noord-Holland Noord. De concessie gaat van start in juli 2018 en duurt 10 jaar.

De nieuwe concessie levert een forse kwaliteitsverbetering op voor het openbaar vervoer in de regio. Zo krijgen reizigers op de lijn Alkmaar-Heerhugowaard meer busvervoer aangeboden dan nu het geval is. Ook rijden op verschillende trajecten in de regio Noord-Holland Noord, tijdens de doordeweekse spits, meer bussen. De wachttijd voor de Texelhopper wordt verlaagd en de aansluiting op alle boten wordt gegarandeerd. Tevens wordt het openbaar vervoer een stuk duurzamer; in de nieuwe concessie rijden er 83 zero-emissie bussen, waardoor de CO2-uitstoot met meer dan 50% vermindert. Op verbindingen met weinig reizigers wordt een ‘taxi-deel-systeem’ aangeboden waarvoor reizigers zich van tevoren kunnen aanmelden.

Gedeputeerde Elisabeth Post (Mobiliteit): “Mooi dat we onze busreizigers in Noord-Holland Noord vanaf 2018 beter, schoner en frequenter vervoer kunnen aanbieden. We rijden straks met meer bussen in de spits en naast de vertrouwde OV-chipkaart kun je op termijn ook mobiel betalen. Ik ben er trots op dat we dat doen, terwijl we tegelijkertijd de CO2-uitstoot halveren.”

Meer tevreden reizigers door betere service en punctualiteit
De provincie gaf inschrijvers voor de aanbesteding mee om te zorgen voor meer tevreden reizigers en een verlaging van de belasting voor milieu- en leefomgeving. Met het aanbod van Connexxion wordt aan deze eisen meer dan voldaan. De tevredenheid van de reiziger wordt door Connexxion gewaarborgd door onder andere realistische rijtijden op te nemen in het schema, betaalgemak voor de reizigers, heldere routes en waar mogelijk wordt hetzelfde lijnnummer aangeboden voor de herkenbaarheid. Snel en vaak waar veel vraag is en een passend aanbod waar de vraag laag is.

De concessie Noord-Holland Noord gaat om het openbaar vervoer in alle gemeenten boven de lijn Heemskerk – Purmerend en geldt van 22 juli 2018 tot medio juli 2028. De provincie Noord-Holland draagt hier jaarlijks 19,1 miljoen Euro aan bij.



Deel dit artikel:                   





Meer reismogelijkheden, meer treinen en snellere verbindingen bij Zwolle
Nieuwsbericht
Interview met Rob van der Bijl over zijn visie op het OV
Artikel
Meer treinen naar Amsterdam CS en Amsterdam Zuid
Nieuwsbericht
Interview over klimaatverandering en railinfrastructuur met David van Raalten en Cecile Cluitmans
Artikel
Reactie NS op rechterlijke uitspraak Consumentenclaim
Nieuwsbericht
Ricardo Rail verwelkomt Robert Oosterhof, Business Man. Signalling & Infra
Nieuwsbericht
NS: Aantal impactvolle verstoringen bleef in 2017 ongeveer gelijk
Nieuwsbericht
Event
OV-ombudsman: Reiziger betaalt nogal eens te veel
Nieuwsbericht
Walter Etty benoemd tot nieuwe voorzitter Rover
Nieuwsbericht
Low Car Diet: werkgevers aan zet CO2-uitstoot woon-werkverkeer te beperken
Nieuwsbericht
Spoedverlenging Intercity direct-treinen
Nieuwsbericht
Dag van de Rail 2018: Hoe bereikbaar is het Noorden van Nederland?
Weblogposting
Electric mobility solution Aptis in test operation in the Netherlands
Nieuwsbericht
Spitsmijders A2 houden goed reisgedrag vast
Nieuwsbericht
Meer verstoringen op het spoor door invloed van buitenaf
Nieuwsbericht
Nieuwe spoorlijn Roodeschool-Eemshaven open
Nieuwsbericht
Zuid-Hollands OV beste reizigerswaardering van Nederland
Nieuwsbericht
170 mln voor verbeteren spoorknooppunt en station Zwolle
Nieuwsbericht
ProRail vervangt 100 liften op 30 stations
Nieuwsbericht
Automatisch bestuurde trein komt eraan in Groningen
Nieuwsbericht
Startschot aanpak stationsomgevingen Kennemerlijn
Nieuwsbericht
Saldoloos reizen weer een stap dichterbij
Nieuwsbericht








[Banners]