Foto: Ivo Ketelaar
Nieuwsbericht | Datum: 23-05-2017


Vanaf 2018 meer en schoner OV in Noord-Holland Noord




De provincie Noord-Holland heeft vervoerder Connexxion de opdracht gegeven voor het verzorgen van het openbaar vervoer in de regio Noord-Holland Noord. De concessie gaat van start in juli 2018 en duurt 10 jaar.

De nieuwe concessie levert een forse kwaliteitsverbetering op voor het openbaar vervoer in de regio. Zo krijgen reizigers op de lijn Alkmaar-Heerhugowaard meer busvervoer aangeboden dan nu het geval is. Ook rijden op verschillende trajecten in de regio Noord-Holland Noord, tijdens de doordeweekse spits, meer bussen. De wachttijd voor de Texelhopper wordt verlaagd en de aansluiting op alle boten wordt gegarandeerd. Tevens wordt het openbaar vervoer een stuk duurzamer; in de nieuwe concessie rijden er 83 zero-emissie bussen, waardoor de CO2-uitstoot met meer dan 50% vermindert. Op verbindingen met weinig reizigers wordt een ‘taxi-deel-systeem’ aangeboden waarvoor reizigers zich van tevoren kunnen aanmelden.

Gedeputeerde Elisabeth Post (Mobiliteit): “Mooi dat we onze busreizigers in Noord-Holland Noord vanaf 2018 beter, schoner en frequenter vervoer kunnen aanbieden. We rijden straks met meer bussen in de spits en naast de vertrouwde OV-chipkaart kun je op termijn ook mobiel betalen. Ik ben er trots op dat we dat doen, terwijl we tegelijkertijd de CO2-uitstoot halveren.”

Meer tevreden reizigers door betere service en punctualiteit
De provincie gaf inschrijvers voor de aanbesteding mee om te zorgen voor meer tevreden reizigers en een verlaging van de belasting voor milieu- en leefomgeving. Met het aanbod van Connexxion wordt aan deze eisen meer dan voldaan. De tevredenheid van de reiziger wordt door Connexxion gewaarborgd door onder andere realistische rijtijden op te nemen in het schema, betaalgemak voor de reizigers, heldere routes en waar mogelijk wordt hetzelfde lijnnummer aangeboden voor de herkenbaarheid. Snel en vaak waar veel vraag is en een passend aanbod waar de vraag laag is.

De concessie Noord-Holland Noord gaat om het openbaar vervoer in alle gemeenten boven de lijn Heemskerk – Purmerend en geldt van 22 juli 2018 tot medio juli 2028. De provincie Noord-Holland draagt hier jaarlijks 19,1 miljoen Euro aan bij.



Deel dit artikel:                   





Grote spoorvernieuwing Rotterdam terwijl treinen blijven rijden
Nieuwsbericht
Aanvullende bijdrage voor Hoekse Lijn
Nieuwsbericht
Alstom wins the Europe 1 Mobility Trophy for its hydrogen train
Nieuwsbericht
Ruim 300 miljoen voor meer treinen Den Haag-Rotterdam
Nieuwsbericht
Cameratoezicht spoor fors uitgebreid
Nieuwsbericht
Hoogfrequent spoorvervoer op meer trajecten
Nieuwsbericht
Ondergrondse fietsenstalling Maastricht geopend
Nieuwsbericht
NS en Breng beproeven +bus ticket
Nieuwsbericht
Intercity Brussel via HSL vanaf 9 april 2018
Nieuwsbericht
Vandalisme op het spoor wéér toegenomen
Nieuwsbericht
Pier Eringa pleit voor terugkeer van de spoorwegpolitie
Artikel
Nieuw station Roodeschool symbolisch geopend
Nieuwsbericht
CROW lanceert www.staatvanhetov.nl
Nieuwsbericht
Kamerbrief over data en transparantie in het openbaar vervoer
Nieuwsbericht
ProRail werkt toe naar ingebruikname station Zwolle Stadshagen
Nieuwsbericht
Reizigers kiezen Flirt als favoriete NS-trein van 2017
Nieuwsbericht
Treinreizen in 2017, een terugblik met cijfers
Nieuwsbericht
NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies
Nieuwsbericht
In beeld: het jaar 2017 van ProRail
Nieuwsbericht
Goed voornemen ProRail: proef met zelfrijdende treinen in 2018
Nieuwsbericht
Spoorveiligheid in Nederland hoog
Nieuwsbericht
Het Nederlandse spoor presteert gewoon goed!
Nieuwsbericht
ProRail stuurt beheerplan 2018 naar Tweede Kamer
Nieuwsbericht








[Banners]