Nieuwsbericht | Datum: 21-02-2017


Maurice Unck per 1 juni 2017 nieuwe directeur RET

Bron: RET



De aandeelhouders van de RET (de gemeente Rotterdam en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag), hebben besloten Maurice Unck met ingang van 1 juni 2017 te benoemen tot statutair directeur van de RET NV. Maurice Unck volgt Pedro Peters op, die na 12 jaar de RET verlaat. Maurice Unck: ‘De RET is een mooi bedrijf, met veel enthousiaste mensen. Een bedrijf waarbij je in de dagelijkse operatie echt het verschil maakt, midden in het hart van de Rotterdamse regio. En dat is precies waar het in het OV om draait, elke dag weer het beste doen voor de klant. Ik kijk ernaar uit om te beginnen.’

Ervaren OV-man
Maurice Unck (43 jaar) was de afgelopen drie jaar onder andere lid van de Executive Committee van de NS. Hij heeft een lange staat van dienst in de OV-sector. Zo was hij onder meer directeur Onderhoud & Service bij NedTrain. Daarvoor was hij commercieel directeur in de regio Noordoost en directeur Bedrijfs- en Productontwikkeling bij NS.

Tineke Bahlmann, voorzitter Raad van Commissarissen van de RET is blij; ‘Pedro Peters laat de RET goed achter. De RET is een prachtig bedrijf met een sterke positie in de regio. Ik ben ervan overtuigd dat Maurice Unck, juist door zijn jarenlange ervaring in de OV-branche, de aangewezen persoon is om de RET te leiden’.

Wethouder Adriaan Visser (o.a. Financiën en Organisatie) namens aandeelhouder gemeente Rotterdam: ‘Met Maurice Unck haalt de RET veel expertise in huis. Ik ben ervan overtuigd dat Maurice Unck een uitstekende opvolger zal zijn van Pedro Peters die we als stad buitengewoon erkentelijk zijn.’

Marc Rosier, portefeuillehouder Middelen van de Vervoersautoriteit MRDH: ‘De Metropoolregio bedankt Pedro Peters voor zijn inzet. Zijn opvolger Maurice Unck heb ik gesproken en zie ik als een vakman die de samenwerking opzoekt. We zien uit naar een hecht partnerschap waar de reiziger in onze regio nog beter van wordt.’

12 jaar RET
Pedro Peters: ‘Na 12 jaar als directeur van de RET, draag ik met een gerust hart het stokje over aan Maurice. Afgelopen anderhalf jaar heb ik intensiever samengewerkt met hem, onder andere aan de gezamenlijke toekomstvisie van de OV-bedrijven. Ik ken Maurice als een betrokken en bevlogen vakman, met veel kennis en kunde!’

In de jaren dat Pedro Peters algemeen directeur was, is de RET omgevormd van gemeentelijk vervoerbedrijf naar een zelfstandige, marktconforme en klantgerichte organisatie, terwijl het voorzieningenniveau voor de reiziger juist toenam. De RET is financieel gezond en kent een prima klantwaardering.



Deel dit artikel:                   





Poortjes Utrecht CS dicht, eerst nog voor 3 dagen
Nieuwsbericht
NS: per direct langere weekendtreinen op drukste routes
Nieuwsbericht
NS en ProRail deden het in 2016 beter dan in voorgaande jaren
Nieuwsbericht
Reactie ProRail op boete I&M: Verbeteraanpak HSL
Nieuwsbericht
Reactie NS op handhavingsbesluit I&M
Nieuwsbericht
Spoorwegmuseum opent interactieve techniekruimte
Nieuwsbericht
Elke 10 minuten een IC
Nieuwsbericht
Contract ondertekend: vernieuwing Amstelveenlijn flinke stap dichterbij
Nieuwsbericht
ACM: Spoorvervoerders maken zich zorgen over marktontwikkelingen
Nieuwsbericht
Treinen beter bij de tijd met de SmartWatch
Nieuwsbericht
Renovatie station Eindhoven van start
Nieuwsbericht
Innovatieve ideeën gezocht om het OV te verbeteren!
Nieuwsbericht
9292 en Vitence starten samenwerking: OV Beter
Nieuwsbericht
Grote spoorvernieuwing in Roosendaal
Nieuwsbericht
Maatregelen tegen koperdiefstal spoor werpen vruchten af
Nieuwsbericht
NS Jaarverslag 2016: meer nieuwe treinen, hogere klanttevredenheid
Nieuwsbericht
Moerdijkbrug: 25 juli tot en met 11 augustus geen treinverkeer
Nieuwsbericht
Door slim combineren van informatie gaat ProRail vertragingen te lijf
Nieuwsbericht
De Spoorloper officieel geopend
Nieuwsbericht
Maurice Unck per 1 juni 2017 nieuwe directeur RET
Nieuwsbericht
NS Innovatiefonds en UNIIQ investeren samen in ontwikkeling Hyperloop
Nieuwsbericht
TLS: De feiten over Translink en de OV-chipkaart
Nieuwsbericht
Rover en Consumentenbond: Minder kosten, meer service bij OV-Chipkaart
Nieuwsbericht








[Banners]